Antara Fatwa songsang Kaum Muda Wahabi, yang memberitahu bahawa zikir selepas Solat iti Bid’ah, maka ramailah dari umat ini yang meninggalkan berzikir secara berjamaah selepas Solat.Adakah dengan berzikir secara beramai-ramai mengingati Allah iti Bid’ah? Susah tentu tidak.

Yang bid’ahnya adalah melarang orang lain yang mahu melakukan amal ibadah hingga orang meninggalkan ibadah.Inilah sifat Syaitan. Menghalang manusia melakukan ketaatan kepada Allah Taala.

Sedangkan Agama menganjurkan untuk kita banyak mengingati Allah samada bersendirian atau secara beramai-ramai.Maka jangan engkau hiraukan fatwa songsang kaum Wahabi. Beramallah sebanyak-banyaknya. Jika engkau mengikut telunjuk kata Wahabi, maka engkau akan jadi malas untuk beribadah tetapi engkau gemar menyalahkan orang lain.Jauhi sifat Syaitan, ikutlah Ulama yang Muhaqqiqin!

By Muhammad Soulhiey Zeckry

zeckry.net menjalankan penyelidikan, penelitian, penyuntingan dan proofreading bagi dokumen akademik dalam Pembangunan Sains Sosial (Perundangan Islam, Pengajian Islam & Bahasa Arab PENAFIAN : Tidak semestinya tulisan dalam laman ini adalah pandangan muktamad penulis. SOKONGAN PADU :>>>Tabung Muallaf 50 Sen Sehari>>>

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.