Ada Ke Upah Buat Assignment ?

Ada ke upah buat assignment ?

Ada ke Upah Buat Assignment ?

Ada ke Upah Buat Assignment ? Persoalan yang menjadi igauan sebenarnya bagi yg baru kenal apa erti assignment.

Sebelum ini ada juga catatan kt blog ini pasal upah buat assigment tapi khusus untuk bidang subjek bahasa arab, pengajian Islam, tapi kita diperluaskan lagi skopnya kepada subjek sains sosial, kewangan Islam dan research methodologi.

Ada ke upah buat assignment ?

Percaya atau tidak kadang2 bkn buat 100% sekadar membantu tapi juga 100% disebabkan problem pelajar tu sendiri terutama kengkangan masa yang sgt tak mengizinkan.

Khidmat Upah Buat Assignment Bahasa Arab dikendalikan oleh kepada mereka yang mahir dalam bidang masing-masing, laman ni sekadar mengiklankan saja.

Ada ke upah buat assignment ?

So mcmana ya ? rujuk balik kepada posting2 yg telah dicatatkan. Mungkin ada kebenarannya sebab kawan saya ini teramat bz juga dengan tugasan yang berkecamuk untuk disusun utk jd seperti puzzle.

Buat je lah apa pun asalkan bermanfaatkan bukan penipu…bukan merompak…

Sejak hampir 5 tahun kawan saya fokus dalam bidang ini, sekarang dia sambilan menyambung pengajian dalam bidang Master.

Tapi boleh bincang dan runding je lah dengan kawan saya tu dengan whatapps : 011-56773191

Ada ke upah buat assignment ?

Pastu dapat kurang ke kalau banyak ya..mengikut kawan saya buat benda ni bukan senang semudah abc juga,

ia perlu baca mcm2 jurnal, ia perlu teliti, ia perlu disintensiskan, cari idea, perah otak, geledah laberi berdktan gak, kena cari bahan rujukan buku fizikal, bukan main hentam saja kt internet..

memang sakit kepala juga sebenarnya…kalau sapa2 pernah buat assigment mmg tahu lah cam nak mendidih otak juga.

Tambahan pula jenis soalan analisis dan soalan cam ne nk applikasikan bagi sesuatu teori, walaupun ilmu dihujung jari kalau malas nak usaha nak bergerak mana datang bergolek depan mata.

Apa yang penting USAHA ni ada mcm2 jenis bentuknya gak…byk hala tujunya gak…kadang sampai tak terbayang gak bentuk2 dinamakan USAHA.

Tiba2 ada juga yg mau minta dikurangkan upah..kawan saya terus kata :

kalau jual baju raya boleh nk krgkan ni kalau benda2 tenaga cam ni sepatutnya tidaklah kan..

Baiklah, pjg2 plak duk promote projek kawan apapun yang berminat terus berhubung dengan dia je lah ni :

No whatappsnya sekali lagi 011-56773191 pasti anda dapat jawapan : Ada ke upah buat assignment ?

 

Cara Jawab Soalan Bahasa Arab Komunikasi 2 Dengan Berkesan : OUM

Mungkin anda pening2 untuk menjawab soalan Bahasa Arab Komunikasi 2 bagi calon Jurusan Pengajian Islam yang mengambil Degree. Di sini saya berikan panduan oleh kerana ramai yang bertanyakan melalui komen dan whatapps.

Ini gaya soalan yang telah ditanya bagi soalan 2017 daripada sumber pelajar yang ambilan semester Mei 2017

Oleh itu anda mesti menguasai dari penggunaan ganti diri, kefahaman petikan dan perkataan mufrad/jamak/jamak taksir

1-Soalan berbentuk kefahaman-Akan diberikan potongan petikan atau diolag (hiwar) daripada modul Bahasa Arab Komunikasi II (Anda mesti baca dan faham) Kemudian diberikan soalan untuk dijawab berdasarkan isi kandungan petikan yang diberi tanpa tajuk. Kebiasaanya soalan akan tanya juga apakah tajuk yang sesuai dengan petikan itu.

2-Diberikan perkataan-perkatan jama`(plural) dan tukarkan kepada mufrad (singular). (10 Perkataan)

3-Diberikan perkataan Fiel Madhi yang bersambung kata ganti diri Mukhatab (tuju orang bercakap) dan Kemudian tukarkan kepada Fiel Mudhari` (10 perkataan)

4-Diberikan perkataan-perkataan dialog (hiwar) 5 ayat dan pilihkan penggunaan ganti diri yang sesuai.

5-Diberikan ayat mudah Bahasa Melayu dan terjemahkan ke dalam Bahasa Arab

6-Diberikan ayat mudah Bahasa Arab dan terjemahkan ke Bahasa Melayu

7-Diberikan perkataan dan binakan perkataaan dengan memasukkan perkataan yang diberikan.

8-Diberikan ayat dan tandakan betul atau salah (diberikan 4 soalan)

9-Membuat karangan ringkas yang tidak kurang dari 100 perkataan (Bahagian C).Contoh Soalan 2017 (Diberikan 2 soalan pilihan-hanya buat 1 sahaja)

i- Soalan mengenai aktiviti yang akan dibuat oleh pelajar Universiti sempena cuti pengajian rancangkan program yang akan dibuat.

ii-Ceritakan Tentang Hari Sukan Universiti Terbuka Malaysia.

Semoga anda membuat persediaan awal untuk menghadapi subjek ini..

Bagi yang ‘zero’ Bahasa boleh mulakan dengan belajar menulis huruf arab dan memahami gaya soalan yang akan diberikan kelak. Sekiranya anda perlukan bimbingan dari kami kita boleh buat conference di SKYPE dengan SYARAT ada yang mendalam dan melebihi 3 orang untuk mengikuti secara conference boleh masuk ke https://join.skype.com/TiRoOCj5YS9A

 

Selamat Maju Jaya.

 

 

1 2