Macamana nak faham radiasi

Macamana nak faham radiasi

Macamana nak faham radiasi

Apakah yang dimaksud dengan radiasi?

Radiasi adalah energi yang dipancarkan dalam bentuk partikel atau gelombang. Pengertian tentang radiasi dan gelombang dapat dijelaskan pada kejadian pada gambar tersebut.

Macamana nak faham radiasi ni secara mudah yang kita nampak lah ia merupakan tenaga. Tenaga sebenarnya bersifat ghaib kita hanya dapat melihat kesan/sebab dari sesuatu. Pada asalnya yang menggerakkan batu untuk jatuh tersebut diperlukan tenaga. Itulah yang disebut dalam kitab-kitab terdahulu, tidak bergerak sesuatu zarah itu melainkan dengan izin Tuhan. Pada diri, kita adalah tempat menerima tenaga yang dipancarkan oleh Kudrat Allah SWT.

Baiklah, apa yang kita lakukan pada gambar tersebut ? jika kita melihat pada kolam air tenang yang pada permukaannya terampung beberapa helai daun?

Apabila kita melempar batu ke dalam kolam tersebut. Apa yang kita dapat lihat pada lokasi jatuhnya batu tersebut akan muncul gelombang yang kemudian akan tersebut dalam bentuk lingkaran.

Macamana nak faham radiasi ?

Alunan tersebut adalah gelombang yang memperlihatkan pergerakan energi yang diberikan oleh batu tadi dan energi tersebut tersebar dari lokasi jatuhnya batu ke segala arah. Ketika lingkaran itu terkena daun, daun tersebut akan terangkat naik ke puncak gelombang.

Berdasarkan kejadian tersebut dapat dilihat bahawa untuk mengangkat sesuatu diperlukan energi  Oleh kerana itu, terangkatnya daun memperlihatkan bahawa gelombang mempunyai energi dan energi tersebut telah bergerak dari lokasi jatuhnya batu ke lokasi terangkatnya daun. Hal yang sama juga berlaku untuk berbagai jenis gelombang dan radiasi lain.

Oleh itu, ada disekeliling kita ini ada radiasi positif dan radiasi negatif (bahaya) kajian mencari punca yang dihasilkan itulah menjadi persoalan keilmuan dari pelbagai bidang metafizik.

Zaman teknologi ini yang paling dekat dengan kita adalah radiasi yang berpunca daripada alat elektronik atau gadgets sentiasa di sekeliling kita. Ini belum lagi nak masuk pada benda yang besar-besar seperti menara telekomunikasi, makmal nuclear dan macam-macam lagi kita akan bincangkan nanti. Misalnya dalam rumah, microwave oven, air-conditioner, handphone, television, iPad, computer memang membebaskan radiasi apabila digunakan. Dalam jangka masa pendek tidak membahayakan, tapi dalam jangka masa panjang, mendatangkan kesan negatif atau memerbahaya.

Menurut Izyan Liyana, zaman sekarang kita sukar untuk mendapat tidur yang nyenyak bila peringkat umur 30an atau 40an berbanding orang zaman dulu kerana tubuh kita dihantui dengan radiasi yang menyebabkan tidak stabil sistem jasad kita sehingga menganggu jaringan roh yang mempunyai tenaga yang cukup kuat (akan dibincangkan lagi) atas sebab itu terlampau banyak ciptaan-ciptaan untuk mengawal dan menseimbangkan radiasi buruk itu agar dapat distabilkan seperti pelapik tilam atau selimut ajaib bio velocity sleep mate dicipta untuk mengembalikan tenaga atau aura yang baik dan tidur akan lebih nyenyak dan selesa. Catatan sebelum Zeckry ada tuls berkenaan apakah yang dikatakan bio velocity.

Kesimpulan, radiasi bahaya atau jahat harus dibebaskan atau diseimbangkan dengan cas-cas positif.

Bio Velocity™ Sleep Mate : Mustahil Pada Akal Manusia

 

Apa Itu Aura Yang Sering Kita Dengar Satu Dunia Ni

apa itu aura yang sering kita dengar satu dunia ni

Apa itu aura yang sering kita dengar satu dunia ni

Apa itu aura yang sering kita dengar satu dunia ni menyebut, ada yang faham ada yang masih terkial-kial mencari apa benda yang heboh ni sehingga pelapik tidur Bio Velocity Sleep Mate pun dikatakan ada aura dan boleh menguatkan tenaga badan. Ada elektrik ke kain selimut tu ?

Beginilah penulis cuba kongsikan berdasarkan pembacaan dan penelitian juga sebagai pengalaman dalam perubatan alternatif. Aura juga dikatakan sebagai Nur=Tenaga/Energy ada disebut dalam al-Quran ribuan tahun dulu, (konsep Nur `Ala Nur) tetapi telah dikaji oleh barat pun dah lama. Kita je baru nak faham.

Menurut Yohan Kurniawan dan Alexander Stark dari Pusat Pengajian Bahasa dan Pembangunan Insaniah, Universiti Malaysia Kelantan dalam Jurnal Melayu : Kajian Saka dari Perspektif Sains Berdasarkan Warna Aura (2017) menjelaskan, Aura dikenali sebagai cakra (daripada bahasa Sanskrit yang bermakna roda tenaga).

Menurutnya lagi,ramai berpendapat bahawa aura ialah cahaya daripada badan manusia, tetapi pakar sains mempunyai pandangan yang berbeza. Mereka berpendapat bahawa aura ialah medan tenaga (elektromagnetik) yang mengelilingi makhluk hidup (aura imaging). Aura dibentuk oleh cahaya yang berwarna halus yang mengelilingi badan manusia, dan setiap warna yang dihasilkan mempunyai getaran dan makna tertentu. Warna aura yang dihasilkan memberikan maklumat tentang kualiti, keadaan emosi, pemikiran dan kekuatan tertentu yang dimiliki seseorang. » Read more