Saya tertarik dengan satu pengakuan seorang saintis berbangsa melayu yang dikira mempunyai deria ke enam atau dipanggil sixsen ni….saya tidaklah mengiyakan apa yang beliau alami tetapi saya cuma katakan setiap benda yang wujud dan diperkatakan mungkin ada sebab musabab…saya buangkan dulu angkara itu, ini..tetapi sebagai orang yang berfikir dan inginkan ilmu jangan terus melatah..nanti ruginya ada diri sendiri..

So, benarkah wujud perkara-perkara yang ghaib ini? sebagaimana kita sering di sogok dengan kewujudan UFO, hatta di negara kita sendiri, kewujudan benda ini ada juga diperkatakan sejak sekian dulu..tp ramai yang tidak percaya, bagi yang melihat dengan kepala sendiri itu dikira rezeki minallah lah (dari Allah) yer. Apapun sebenarnya kejadian tu ringkasnya seperti penciptaan manusia jugalah..yang berlapis2 ilmu dari Allah SWT yang perlu kita percaya dan diyakini dengan percaya kepada benda2 ghaib…cuma penciptaan manusia yang sesempurna yang tidak dapat disangkal lagi …Sebagaimana Saidina Adam a.s dan digelarkan juga sebagai BAPA JASAD..diutus sebagai penduduk bumi yang hensem dan lagi kacak pun..itulah juga antara kehebatan yang ada pada manusia kalau nak dibandingkan dengan rupa hantu..iblis dan syaitan..atau allien dan sebagainya..so kuasa allah s.w.t tu luas lah yerk..jgn sesekali melimitkan kuasa allah…bahaya2..kita sebagai umat islam ni kena cerdik dan terbuka.

Maka kewujudan UFO yang diperkatakan ini di perluaskan dengan imejinisasi orang yng dikurniakan oleh Allah SWT kepadanya untuk melihat atau dililhamkan kepada pembuat filem dengan penuh khayalan latar ceritanya..tetapi banyak yang tersirat sesetengah filem dibuat bukan sesukahati, memberi dengan maksud tersirat didalamnya yang kadang-kadang perlu difikirkan sedikit diluar kotak pemikiran..sebab Allah boleh beri ilham kepada sesiapa pun..dan wahyu ilham ni memang tak putus….hanya wahyu nabi alaihissalam saja yang terputus setelah kewafatan beliau…(nanti saya ceritakan)..tp rasanya ada dalam posting2 yang lepas .

Sewaktu kecil dahulu, mungkinkah apa yang sy lihat dulu kemungkinan ianya juga rezeki buat saya…saya melihat kewujudan benda yang seumpama ini sewaktu keluar sekejap dilaman rumah seingat saya malam masih awal..kira-kira 8.30 malam…tetiba saja benda bewarna silver (seperti besi) melinggari di atas kepala saya seakan ada kelipan lampu..rasa takut tu tidak ada cuma saya tergamam seketika saja ,seolah2 saya berada didalam dimensi lain..sekeliling saya menjadi gelap seketika..dalam tidak sampai beberapa saat..ia hilang dari pandangan mata..kemudian saya sedar dan rasa sedikit hairan..masa tu memang tidak pernah terfikir pun bahawa benda tu adalah yang disangka UFO atau seumpama dengan dia….

sehinggalah saya membaca beberapa artikel dan berdiskusi dengan berapa kawan yang mengalami perkara yang sama di dalam sebuah forum….

Ok ikuti kisahnya..

Saya caya juga ada wujudnya UFO, sebab masa kecik dulu lepas saya and sekeluarga balik dari pasar, waktu tu dah malam macam pukul 11..pukul 10 gitu…pastuh sementara tunggu mak buka pintu rumah. Saya pandang kat langit..saya tengok objek macam piring tapi berlampu hijau sekeliling. Saya tanya bapa saya, ape benda kat langit tuh..bapa saya cakap kapal terbang dia tak tengok langit dia masa tu tengah unload brg dari keta. Saya cakap tapi kenapa lampu dia hijau and bentuk dia bulat?

Pastuh cousin saya ..masa mereka nak balik dari tuition malam.Tengah tunggu mak…mereka dua ni twin. Mereka cakap mula2 mereka tengok kilat…tetiba muncol UFO dari kilat tuh…and then ..mula2 cousin saya tuh…berdiri tengok..akhir sekali UFO tu kepong mereka macam nak sambar mereka..tapi cousin saya sempat lari pi ke teacher punya quarters ..pastuh UFO tuh pandai belok..and then cepat2 patah balik .hilang diri..cousin saya heran..

Pada pendapat saya, UFO atau apa yang berkaitan dengan dunia ghaib, mereka ini pandai mengcontrol dimensi, tidak kiralah masa kilat atau sesaat ketika tergaman atau terkhayal inilah..mereka masa tu pergi ke dimensi kita..itu lah tetiba UFO muncul atau mengusai kita.

Oklah ini sekadar bercerita saja..pendapat memasing empunya diri yer..saya cuma berkongsi cerita saja..kalau nak fikir lojik atau tidak itu belakang kira..nak menghukum tu lagilah apa-apa pun bagi saya satu saja semuanya datang Allah jua..berfikir setiap kejadian lebih baik dari menghukum membuta…kata guru saya.

Pada pendapat saya, dalam film2 barat pun kekadang bukan di reka sesukhati…ada sesetengah film…ada memberi maksud tersirat..contoh nya, Close Encounter of The Third Kind(1977). Ramai juga dikalangan orang kita specialy yg beragama Islam.

Bagi saya kewujudan UFO ini atau apa saja yang berkaitan dengan ghaib adalah terbentuk dari imaginisasi kita dan menjadi reality dari apa yang kita khayalkan lalu ia menjadi nyata..so, kalau kita yakin perkara baik maka baiklah begitu seterusnya.

Pernah kawan-kawan dengar satu cerita orang-orang tua dulu2..kalau inginkan anak yang cantik dan elok budi, semasa kita mengandung cuba buatkan perkara yang baik-baik dan elakkan benda yang buruk …pernah sewaktu dulu nenek saya sambil bergurau kepada mak usu nak anak comel cuba renung gambar budak kat tin susu (dumex)..hehe, akhirnya kebetulan atau tidak..anak mak usu saya secomel dan setembam budak dalam pic tin susu tu.Maka semua ini sudah ada dalam masyarakat dan Ugama memperelokkan lagi..cuma kita kena fikir skit lagi jer.

Percaya atau tidak orang yang diberi Ilham dan anugerah saja yang dapat merasai dan menjiwai ,hal ini sewaktu kecil dulu walaupun tidak kenal sains or graviti ker apa..saya selalu juga berangan-angan nak terbang turun tangga..selalu practice berhari-hari sehingga suatu hari…saya glide turun tangga, kaki saya tak cecah lantai…time tuh memang rasa ringan tubuh agak ringan..dan beberapa lagi perkara pelik dan aneh berlaku.

Sehingga bila sudah dapat berfikir dan saya meminati cerita documentary, terlihat satu documentary mengenai atlit dikaji oleh saintis,atlit2 ini di letak mereka ngan heart monitor, sebelum mereka imagine saintis kaji heart rate mereka dulu, saintis ni minta atlit2 ni imagine seolah mereka berada didalam track dan berlari selaju mungkin…kat heart monitor display heart rate mereka tinggi seolah2 mereka ni benar2 berlari. Begitu juga dengan Placebo Effect. Sebenarnya latihan2 begini perlu untuk menambahkan lagi kekutan dan keyakinan dalam diri..berfikir dan terus fikir.

Your innerself akan menerima perintah and materialize it…klu tanpa placebo..namanya BIOKINESIS…kita just have to BELIEVE and pesan pada diri..masa sebelum lelapkan mata..sebut acap kali “Making Confident” sampai tertidur…feel the blood and energy surging into your body…ini buat m kita semakin confident…ingat sewaktu siang hari byk2 kali gak…mengingatkan or bleh gak ikot cara gini…tutup mata and then relax suma..kosongkan minda kira macam self hypnotize..tutup deria suma…and then awak ” PERINTAH ” your innerself.

Jadi jangan lupa PESAN mak dan atok nenek kita selalu cakap ….jangan anggap diri or berkata diri bodoh, nanti benar2 bodoh…begitu juga perkara2 yg negatif….terutama bagi orang perempuan …

 

Sumber : inbox zeckry.net

By Muhammad Soulhiey Zeckry

zeckry.net menjalankan penyelidikan, penelitian, penyuntingan dan proofreading bagi dokumen akademik dalam Pembangunan Sains Sosial (Perundangan Islam, Pengajian Islam & Bahasa Arab PENAFIAN : Tidak semestinya tulisan dalam laman ini adalah pandangan muktamad penulis. SOKONGAN PADU :>>>Tabung Muallaf 50 Sen Sehari>>>

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.