Macamana nak faham radiasi
Macamana nak faham radiasi

Apakah yang dimaksud dengan radiasi?

Radiasi adalah energi yang dipancarkan dalam bentuk partikel atau gelombang. Pengertian tentang radiasi dan gelombang dapat dijelaskan pada kejadian pada gambar tersebut.

Macamana nak faham radiasi ni secara mudah yang kita nampak lah ia merupakan tenaga. Tenaga sebenarnya bersifat ghaib kita hanya dapat melihat kesan/sebab dari sesuatu. Pada asalnya yang menggerakkan batu untuk jatuh tersebut diperlukan tenaga. Itulah yang disebut dalam kitab-kitab terdahulu, tidak bergerak sesuatu zarah itu melainkan dengan izin Tuhan. Pada diri, kita adalah tempat menerima tenaga yang dipancarkan oleh Kudrat Allah SWT.

Baiklah, apa yang kita lakukan pada gambar tersebut ? jika kita melihat pada kolam air tenang yang pada permukaannya terampung beberapa helai daun?

Apabila kita melempar batu ke dalam kolam tersebut. Apa yang kita dapat lihat pada lokasi jatuhnya batu tersebut akan muncul gelombang yang kemudian akan tersebut dalam bentuk lingkaran.

Macamana nak faham radiasi ?

Alunan tersebut adalah gelombang yang memperlihatkan pergerakan energi yang diberikan oleh batu tadi dan energi tersebut tersebar dari lokasi jatuhnya batu ke segala arah. Ketika lingkaran itu terkena daun, daun tersebut akan terangkat naik ke puncak gelombang.

Berdasarkan kejadian tersebut dapat dilihat bahawa untuk mengangkat sesuatu diperlukan energi  Oleh kerana itu, terangkatnya daun memperlihatkan bahawa gelombang mempunyai energi dan energi tersebut telah bergerak dari lokasi jatuhnya batu ke lokasi terangkatnya daun. Hal yang sama juga berlaku untuk berbagai jenis gelombang dan radiasi lain.

Oleh itu, ada disekeliling kita ini ada radiasi positif dan radiasi negatif (bahaya) kajian mencari punca yang dihasilkan itulah menjadi persoalan keilmuan dari pelbagai bidang metafizik.

Zaman teknologi ini yang paling dekat dengan kita adalah radiasi yang berpunca daripada alat elektronik atau gadgets sentiasa di sekeliling kita. Ini belum lagi nak masuk pada benda yang besar-besar seperti menara telekomunikasi, makmal nuclear dan macam-macam lagi kita akan bincangkan nanti. Misalnya dalam rumah, microwave oven, air-conditioner, handphone, television, iPad, computer memang membebaskan radiasi apabila digunakan. Dalam jangka masa pendek tidak membahayakan, tapi dalam jangka masa panjang, mendatangkan kesan negatif atau memerbahaya.

Menurut Izyan Liyana, zaman sekarang kita sukar untuk mendapat tidur yang nyenyak bila peringkat umur 30an atau 40an berbanding orang zaman dulu kerana tubuh kita dihantui dengan radiasi yang menyebabkan tidak stabil sistem jasad kita sehingga menganggu jaringan roh yang mempunyai tenaga yang cukup kuat (akan dibincangkan lagi) atas sebab itu terlampau banyak ciptaan-ciptaan untuk mengawal dan menseimbangkan radiasi buruk itu agar dapat distabilkan seperti pelapik tilam atau selimut ajaib bio velocity sleep mate dicipta untuk mengembalikan tenaga atau aura yang baik dan tidur akan lebih nyenyak dan selesa. Catatan sebelum Zeckry ada tuls berkenaan apakah yang dikatakan bio velocity.

Kesimpulan, radiasi bahaya atau jahat harus dibebaskan atau diseimbangkan dengan cas-cas positif.

Bio Velocity™ Sleep Mate : Mustahil Pada Akal Manusia

 

By Muhammad Soulhiey Zeckry

zeckry.net adalah Rakan Penyelidik Nusantara dalam pembangunan dan perkembangan kajian Sains Sosial , Pengajian Islam, Bahasa Arab dan Perundangan Syariah di Nusantara. Selain itu, menyediakan Perkhidmatan & Perundingan Guaman Syarie dan Pengurusan Harta Islam. PENAFIAN : Tidak semestinya tulisan dalam laman ini adalah pandangan muktamad penulis. SOKONGAN PADU :>>>Tabung Muallaf 50 Sen Sehari>>>

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.