Benda apa metodologi kalau nak buat kajian..bagi pemula susah juga nak faham..

Secara analoginya..saya gian kemaruk mengidam nak mkn kek lapis sarawak, kalau tak dpt makan pasti diserang kemurungan  yang sangat dasyat..satu2nya kek lapis Sarawak (kek lumut cheese ke ? ) yang dpt memenuhi gian ini hanyalah kek lapis Mira House Kek Lapis Sarawak..lepas tu saya abik flight Airasia ke Sarawak utk ke Sarwak bagi menikmati kek lapis yg langsung tidak digemari oleh isteri ku….

Kalau Analogi kpd penyelidikan, kemaruk/gian kek lapis sehingga diserang kemurungan tu adalah PERMASALAHAN. Hasrat ke Kuching, Sarawak utk makan kek lapis tu adalah OBJEKTIF, manakala proses perjalanan dari Pahang ke Kuala lumpur dan terus ke Kuching tu adalah METODOLOGI.

Hakikatnya jarang pun orang mengidam Kek Lapis Sarawak sampai tahap kronik cam ni kan….

By Muhammad Soulhiey Zeckry

zeckry.net adalah Rakan Penyelidik Nusantara dalam pembangunan dan perkembangan kajian Sains Sosial , Pengajian Islam, Bahasa Arab dan Perundangan Syariah di Nusantara. Selain itu, menyediakan Perkhidmatan & Perundingan Guaman Syarie dan Pengurusan Harta Islam. PENAFIAN : Tidak semestinya tulisan dalam laman ini adalah pandangan muktamad penulis. SOKONGAN PADU :>>>Tabung Muallaf 50 Sen Sehari>>>

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.