Kenapa Kita Rasa Kekosongan ?

Kenapa kita rasa kekosongan ? Nak tau jawapan tak ? begini cerita…kita dulu didatangkan memang dalam keadaan kosongan….DIA (ALLAH) penuhkan kita dengan ILMU/TAHU melalui pancaindera masuk melalui deria bau, rasa, sentuhan dan lain-lain..supaya dengan ilmu kita kenal DIA…

So,kinek tok ada ILMU kenal DIA ke kenal apa ? kenal apa ustaz ooiiii…kenal apa ya ??…mok madah kenal apa pun..kmk sik tau? Jadi..kenal sik ? tok cawan…tok botol yang ada air..kenal tok sebab apa? Boleh nangga..boleh saksi…boleh tauk…lah….

OOoooo Rasa Kosong !

Mena kah TAHU benda yang boleh nangga jak..? mun benda sik boleh nangga/nampak tahu sik ? apa bukti ?

Kamek nanya lok…mok nangga kita tau ke sik ? walaupun sik ada depan kita kinek tok….Duit RM5 warna apa ? alu jawab IJOOO…ha tu tau jak…duit sikda depan pun tau !..ktk tau hijau…maknanya KENAL ya..sikda pada benda….kenal duk pada ILMU…pada PENGETAHUAN…sapa ajar?

Dalam mimpi duit RM10 warna apa ? tetap warna merah…walaupun duit sikda..sebab apa ? bukan nangga dengan mata..nagga dengan apa ? nangga dengan DIA (ALLAH) ktk orang cari jawapan…bulan depan madah kamek ..anda faham ke sik selama kita duk terjah ke blog tok..hehe..

Ooooh Rasa Kosong !

Jadi…sebab tu bila tengok dengan NYA…yang kita sikda mata pun boleh kenal…kenal ka sik…mun sik kenal juak…madah kat Tuhan…Ya Allah Engkau molah aku jadi gelas…kan senang kelak sik perlu kena soal…sik perlu msk neraka…sik perlu msk syurga..!

Sebab tu lah semakin kita tau kita rasa malu…semakin kita mengaji semakin rasa bodo juak..sebab DIA yang ajar bukan kuasa kita semua tu…mun camya surrender lah…ALLAHU AKBAR !!

Maka penuhlah kekosongan itu dengan pelbagai ilmu yang bermanfaat agar kita rasa LEGA dan puas (ibarat dalam sari orang tak lihat cermin) apa gayanya jadi, mun sari sik nagga cermin ? Iboh buang masa marilah bersama kami tok dengan Kelas Intensif Bahasa Arab Kuching.

Maka, sampai satu tahap diri anda memang rasa sekosong-kosongnya tau ! tapi isilah dan siramilah ia dengan zikrullah (INGAT PADANYA)

Semoga anda lebih pintar dari telefon pintar anda yang selalu ngembak ke hulu ke hilir..!

Artikel Berkaitan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *