Seorang lelaki bertanya kpd Saidina Ali Karramallah Wajhah ” Sesungguhnya anjing mampu beranak 7 sekali gus sedangkan kambing hanya 3 ekor. Sekiranya kita lihat sekeliling kita kambing lebih banyak dari anjing. Kambing pula setiap hari disembelih samada utk korban, kenduri, dijual daging dan lain-lain.

Apa yg kamu lihat wahai Amirul Mukminin tentang kambing lebih byk dari anjing? “Jawab Saidina Ali Karramallah Wajhah” Itu adalah barakah..

Bertanya lagi lelaki tersebut ” Apa yang menyebabkan kambing berhak mendpt barakah sedangkan anjing tidak?

“Jawab Saidina Ali Karramallah Wajhah ” Itu kerana kambing tidur awal mlm dan bangun sebelum fajar waktu Allah taala menurun rahmat dan berhak mendapat barakah.

Manakala anjing berkeliaran waktu malam dan tidur ketika fajar sehingga matahari terbit. Terlepas waktu rahmat dan berhak di hindari dari barakah…

By Muhammad Soulhiey Zeckry

zeckry.net menjalankan penyelidikan, penelitian, penyuntingan dan proofreading bagi dokumen akademik dalam Pembangunan Sains Sosial (Perundangan Islam, Pengajian Islam & Bahasa Arab PENAFIAN : Tidak semestinya tulisan dalam laman ini adalah pandangan muktamad penulis. SOKONGAN PADU :>>>Tabung Muallaf 50 Sen Sehari>>>

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.