Apa itu cas elektrik dalam tubuh
Apa itu cas elektrik dalam tubuh

Mencari persoalan apa itu cas elektrik dalam tubuh ?

Menurut Pakar Perunding Bedah Otak dan Saraf (Neurosurgeri), Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr. Azmi Alias melalui Kosmo, mengatakan memang terdapat sistem elektrik di dalam tubuh manusia. Bahkan, jelasnya, tubuh manusia merupakan sistem elektrik paling canggih dan kompleks berbanding semua perkakasan elektronik di dunia.

Sistem elektrik pada tubuh manusia merujuk kepada pergerakan zarah yang bercas dalam sistem saraf apabila rangsangan diberikan.

Persoalan..

Diperoleh dari biologi tentang ilmu jasad yang membawa satu ke satu zarah yang seni yang bernama ATOM. Dicernakan dari ilmu atom oleh James Chardwik dan Dalton untuk menyatakan kewujudan DAYA. Diperkukuhkan lagi akan keajaiban daya oleh Einstein dan Newton melalui teori keyahudian mereka.

Maka dipenghujung dinyatakan dalam Al-Quran bahawa “Tiada daya (cas-cas) dan upaya (tenaga) melainkan ALLAH (Zat Mutlak).

Apa itu cas elektrik dalam tubuh ?

Adakah ini untuk Diri atau untuk Alam?

Jadi..

Daya = force
Mengikut hukum NEWTON ;

F = ma dimana F = FORCE
m = mass
a = acceleration

Adakah YANG DAYA TU BUKAN CAS ….. CAS TU SAMA NGAN ION ?

Cas ialah DAYA YANG TIDAK SEIMBANG.

Satu atom dikatakan bercas negatif apabila daya yang mencapah keluar (dari jasad atom) lebih besar dari DAYA yag menarik ke dalam jasad atom (graviti atom). Sekiranya sebaliknya berlaku maka sesuatu atom dikatakan pula atom itu bercas positif.

Kesimbangan daya oleh atom-atom akan menghasilkan sifat pegun yang mana penyatuan positif dan negatif (cas-cas) di dalam kesimbangan daya mewujudkan tenaga keupayaan pada jasad atom-atom itu. Ketidakseimbangan cas akan menjadikan atom bergerak/bertidak balas/bergabung untuk mencapai keseimbangan cas/daya.

Pergerakan atom tadi ditakrifkan sebagai tenaga kinetik dan pecutan pergerakan tersebut digelar acceleration. Sebagai tambahan dinyatakan bahwa m =mass iaitu jisim=tubuh=ADAM.

Pada kebanyakan keadaan/kejadian kinetik oleh atom akan menghasilkan cahaya. Ini yang berlaku pada atom-atom matahari. Apakah ELEMEN JASAD INSAN ?

Oleh itu, bila dikaitkan dengan Universal Law yang dicipta Allah SWT yang digabungkan dengan empat elemen kewujudan maka akan ada ‘mekanisme’ untuk suatu perkara berlaku.

Sejak beribu tahun persoalan mass, accidents, essence semuanya boleh di sesuaikan dengan Hukum yang disimpulkan oleh Hukum Newton III dan juga hukum Newton I dan II.

Telah dinyatakan sebelum ini bahawa di dalam atom terdiri dua daya yang bertindak balas antara satu sama lain yang dinamai cas. Keseimbangan keduanya mengasilkan tenaga upaya yang mampat di dalam ruang kosong(lingkungan jasad atom).

Kemampatan tenaga ini boleh  digambarkan umpama mampat udara di dalam belon. Meskipun ia kelihatan kosong namun Iia mewujudkan sifat keras dan berjasad.

Namun apabila menerangkan suatu jasad boleh berubah (sifat, tindakbalas, ketahanan) seperti yang diperumpamakan dalam kisah siksaan di barzakh atau akhirat (badan yang boleh diganti berkali-kali) dan juga dari ada kepada tiada atau dari satu jasad menjadi banyak jasad (subpartikel atom, teleport, waliyullah yang berada ribuan tempat dalam satu masa) ini mengakibatkan semua hukum dan dan cara berfikir sebelum ini tidak releven dalam hal ini.

Apa itu cas elektrik dalam tubuh ? Bagaimana sekiranya tubuh kita didapati kurangnya cas untuk menghasilkan tenaga sehingga kita menjadi lemah? Penyelesaiannya dengan Selimut Ajaib yang dapat memberi jawapan untuk mengembalikan dan mengimbangi cas-cas tersebut.

 

By Muhammad Soulhiey Zeckry

zeckry.net adalah Rakan Penyelidik Nusantara dalam pembangunan dan perkembangan kajian Sains Sosial , Pengajian Islam, Bahasa Arab dan Perundangan Syariah di Nusantara. Selain itu, menyediakan Perkhidmatan & Perundingan Guaman Syarie dan Pengurusan Harta Islam. PENAFIAN : Tidak semestinya tulisan dalam laman ini adalah pandangan muktamad penulis. SOKONGAN PADU :>>>Tabung Muallaf 50 Sen Sehari>>>

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.