Kenapa Perlu Belajar Bahasa Arab

Kenapa Perlu Belajar Bahasa Arab

Soalan yang menjadi tanda tanya pada diri yang mencari jawapan? Persoalan ini lebih kurang sebenarnya berbunyi kenapa kita ‘wujud’ sekarang ? Ada sapa2 ingat tak kenapa hadirnya kita ke dunia ni..tiba2 je ada..pelik nang juak ?

Begini kita ‘dihadirkan’ oleh Allah SWT ada matlamat dan tujuan bukan saja…dihadirkan atas sifatNya yang selalu kita baca bila memulakan pekerjaan yang baik iaitu BISMILLAH AR-RAHMAN AR-RAHIM (Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ) Maknanya kita hadir atas kemurahan dan kasih sayangNya Allah sehingga kita dizahirkan tanpa diminta kan ? Pasya apa matlamat ? apa tujuan ?

Maka, kenalah zahirkan/wujudkan kita dulu br lah semua kita diajarkan segala benda yang bermula dengan sentuhan kita dapat merasai, membau, melihat dan mendengar sehingga kita dapat mengerti dan membezakan segalan2nya yang datang pada kita…

Kenapa Perlu Belajar Bahasa Arab

Ok jadi persoalanya kenapa perlu belajar bahasa Arab ? perlu untuk kita terus mengetahui dan memahami…sebab kita selalu guna dan selalu sebut2 untuk berhubung dengan Yang Mencipta kita kinek tok sehingga kita wajib wujud dan wajib ada kinek tok..betapa mulianya bahasa arab sebab satu dunia umat Islam menggunakanya..nampak tak kehebatannya ?

Kalau belum nampak wajib hadir ke kelas ni untuk mengetahui rahsia-rahsia kehebatanNya..Di mana ? Datanglah di Borneo744, Bintawa, Kuching Sarawak atau hubungi terus 018 9862329 untuk keterangan lanjut.

Belum nampak lagi ni jawapan untuk soalan kenapa perlu belajar bahasa Arab..Baiklah dalam banyak2 bahasa atas dunia ni semua milik Allah sebab dia yang ajarkan semua..tapi sedar tak.. bahasa Arab dipilih apabila kita bersolat kan..

So bagaimana ya? ini yang membuatkan kamek semakin pening dan buntu dengan persoalan Kenapa Perlu Belajar Bahasa Arab..persoalannya KENAPA PERLU tu…Ini bermakna diri kita kena ada dulu baru semua bahasa tu datang pada kita walaupun bahasa yang kita duk guna hari2 ni..

Wow hebatnya diri anda kan? kalau tak ada DIRI ANDA tu mana mungkin semuanya ADA dan DATANG kan kepada kita sekarang ni ? setuju ? sudah nampak tak ?

Kenapa Perlu Belajar Bahasa Arab ?

Macam menarik ni..Rasanya saya cari lagi jawapan kepada persoalan Kenapa Perlu Belajar Bahasa Arab kat kelas ni untuk lebih memahami kehebatan dan kebesaran Allah SWT…ada lagi tak kelebihan belajar bahasa Arab? akan didedahkan sedikit demi sedikit…kalau mahu banyak lagi manfaat masuk terus dalam kelas bahasa arab di Borneo744, Kuching. Sebelum ni saya ada mencatatkan kat SINI.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.