cara buat assignment terbaik
cara buat assignment terbaik

cara buat assigment terbaik merupakan persoaln yang srg ditanya di laman ni, Oklah berdsrkan pglamn saya sebagai pelajar dulu. Kali ni saya cuba berkongsi pdgan untuk pelajar-pelajar universiti yang menghubungi Wacana Zeckry. Tips ini memang untuk sahabat2 yang sedang menyiapkan assigment msg2 tiba-tiba didapati mark kurang yang diharapkan atau rasa tidak setimpal.

Pd pandangan peribadi sy, cara buat assignment terbaik dgn kata lain utk dapatkan markah assignment yang tinggi,

1-Banyakkan buat rujukan di library

2-Kurangkan guna pak cik google atau sumber wikipedia (boleh guna untuk kita dapatkan gambaran awal tentang kehendak soalan tu kita boleh baca je lah. Maknanya tidak bergantung 60% sumber dari pak cik google ni.

3-Banyakkan bacaan dr kitab2 dan berkampung je lam library yang terdekat,

4-Baca dan buat ayat atas pemahaman dr bacaan kita td.

5-Kadang2 soalan nampak mmg sgt mudah, tp pemeriksa juga boleh perangkap kita dengan lebih senang dikuatiri berlaku pertindihan atau plagiat yang menyebabkan markah dipotong.

6-Kalau nak juga guna pak cik google boleh masuk dan buat carian kat google scholar atau coursehero atau Scribd sampai buat tesis kita gunakan.

7-Jangan sesekali copy dan paste daripada mana-mana penulisan ilmiah sama ada daripada jurnal atau tesis. Dengan berbuat sedemikian anda telah melakukan jenayah akademik. Pastikan anda olahkan/sintesiskan frasa ayat dan letakkan rujukan. 

8-Amalan doa, selawat dan sedekah dapat membantu memudahkan urusan kita.

Cara buat assigment terbaik ni berdsrkan pglaman masa dulu2 sy pernah beberapa kali dapat full mark tuk assignment, jd gunakan tips tu..insyallah, sbb sy dulu lalui pglaman sehingga ada subjek yang ditegur krn byk sgt dr goolge. Sejak tu sy guna library, buku2, keratan akhbar, forum dan pelbagai lagi.

Ok itulah antara cara buat assigment terbaik punya nanti sy akan bincangkan lagi tip2 ni agar ia dijadikan panduan.

Seterusnya tips utk menjawab soalan esei pada bhg B & C kalau boleh juga ktia masukkan rujukan yg kita ingat sprt buku, artikel, al-quran & hadis), fakta yg tepat, ada kena mgena dgn masa kini.

Tips hasilkan esei terbaik : banyakkan membaca sama ada modul kita sendiri, surat khabar (ruangan pendapat, tulisan penulis2 hebat), tgk berita sll utk dptkn info terkini, baca artikel dgn byk supaya dapat bina ayt yg mantap.

Esei :
-Fakta yg tepat
-Rujukan yg sah
-Pmbinaan ayat yg baik seperti perkataan transisi/penanda wacana yg tepat

Manakala, bg yg ada ambil bahasa arab pula, cara buat assigment terbaik boleh rujuk ke  pautan ni, KLIK DI SINI 

Sebelum ni, sy ada buat catatan cara penulisan ilmiah anda blh juga baca utk memahami kaedahnya, Nk tgk tips lagi ? KLIK SINI

Kesimpulannya, tak ada sesuatu tu dikatakan mdh kalau diri kita sendiri yg x ada usaha, walaupun kita mulakan dgn bertanya pelajar yang senior. Persoalan cara buat assignment terbaik ni terjawab apabila kita suka bertanya dan cuba untuk usaha bg mantap. Elakkan diri daripada salin bulat2 ayat dari laman tertentu atau buku gunakan ayat sendiri mengikut pmhan apa yg kt baca.

Insyallah yakin kita boleh mengubahnya dan dipermudahkan lagi urusan kita untuk sama-sama kita membantu dalam program Pembangunan Program Pendidikan Islam Muallaf yang memerlukan kefahaman mengenai Islam JOM MEMBANTU SEDAYA MUNGKIN moga urusan kita sentiasa diberkati.

http://zeckry.net/2020/06/21/cara-mudah-buat-assignment/

By Muhammad Soulhiey Zeckry

zeckry.net menjalankan penyelidikan, penelitian, penyuntingan dan proofreading bagi dokumen akademik dalam Pembangunan Sains Sosial (Perundangan Islam, Pengajian Islam & Bahasa Arab PENAFIAN : Tidak semestinya tulisan dalam laman ini adalah pandangan muktamad penulis. SOKONGAN PADU :>>>Tabung Muallaf 50 Sen Sehari>>>

8 thoughts on “Cara Buat Assignment Terbaik”

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.