Kelas Intensif Al-Quran Kuching

Kelas Intensif Al-Quran Kuching hanya untuk mereka yang ‘zero’ tapi berminat dengan mendalam untuk pelajari membaca al-Quran dan memahaminya. Kenapa timbul rasa mendalam? sebab kenal dan tahu tentang apa itu al-Quran yang merupakan petunjuk bg membezakan mana yang betul dan yang salah…mana perintah..mana larangan…catatan sebelum ni malar jak di viral..

Peganglah Al-Quran Sebelum Terlambat

Kenapa mesti belajar ? Sebab Islam mementingkan ilmu pengetahuan dan kemahiran dalam melakukan sesuatu pekerjaan. Islam tidak menyuruh dan tidak menggalakkan manusia bekerja dalam keadaan yang jahil dan tiada ilmu sama sekali.

Boleh hubungi kami di 01156773191 atau memperbaiki bacaan di Kelas Intensif Al-Quran Kuching…yang penting anda berminat saja..jgn malu..jgn segan untuk datang belajar Kelas Intensif Al-Quran Kuching untuk pemula yang ingin memulakan bacaan al-quran.

Apa kelebihan lain di Kelas Intensif Al-Quran Kuching ?

-Dikongsikan teknik-teknik mudah dan praktikal hasil dari pengalaman 30 tahun dalam mengajar al-Quran.

-Diberi pendedahan dan teknik tersendiri kerana pernah mengalami masalah serangan halus dengan merawat sendiri !

Dimana lokasi Kelas Intensif Al-Quran Kuching ?

Lokasi terletak di BORNEO744 (Borneo744, Bandar Usahawan Lautan Biru (BOET) sesuai rakan2 kita yang dari Bintawa, Kota Samarahan, BDC, Stampin, Setutong, Tabuan Jaya, Tabuan Laru dan kawasan sekitar.

 

 

KLIK DI SINI UNTUK MENGETAHUI LOKASI

 

Berapa lama Kelas Intensif Al-Quran Kuching ini ?

Hanya minima 3 bulan atau sampai anda boleh baca al-Quran..bacalah al-Quran dengan tartil..bukan hentam tau !

 

Oklah renung2kanlah…di awal2 kejadian kita diwujudkan adalah untuk INGAT PADA ALLAH…salah satunya dengan membaca dan memahami al-Quran..kenak kita mudah lupa ya ?

Hakikatnya, ALLAH sik mau mok nangga apapun dari kita..Allah mok nagga kita INGAT kat Dia..yg lain Nya sik mok nagga..kenak ?

Sebab yang lain sik penting..masalahnya kita semua tok punyai pandangan yang terlampau banyak..kita mok senang..kita mok mewah..kita mok kaya..kita mok sihat..kita mok popular..kita mok org tau kita..kita mok duit byk..kita mok damai hidup…byk gilak kita pandang..Tapi Allah pandang segek jak..Nya pandang kita jak…

Kita tok..mun solat mok pahala..mun solat mok syurga..mok dapat satu pandangan tu sik da pada kita…kenak ? Hati kita terlampau byk..terlampau yg kita pandang…walhal mun ikut yg perlu kita pandang ALLAH saja..yg lain kita mok polah apa ? Kita perlu pandang Nya saja…kita tok jenis GHAFLAH..jenis suka lalai… Bila lalai Tuhan hantar lah Nabi…Nya ngembak dtg Rasul 25 orang..mok menyedarkan kita dari kelalaian yg perlu kita pandang kepada ALLAH…perlu kita lalek tentang Tuhan… Perlu kita kenal Tuhan.. Dan perlu kita sebut Allah….Allah peringat kita…

Malangnya,,kita tetap berpandangan byk..kenak tok leh berlaku ? Sebab kita ditutupi oleh apa yang Tuhan letak sebagai satu halangan untuk kita berjuang/melawan untuk mok pergi padaNya.. Nya letak pd kita 3 benda jak ”

1. Nafsu
2. Bisikan syaitan
3. Panggilan Dunia..

Tiga tu jak..sehingga kita jadi manusia yang melihat benda lain menjadi asas..keutamaan matlamat hidup…walhal hidup kita Tuhan madah dalam Quran..

إنا لله وإنا إليه راجعون

“Sesungguhnya kepada Aku, kamu pasti akan dikembali”
…Aku tpt yang kita orang mok balit jumpa..Bukan apa yang kamu suka tok…

Kita tok suka macam2…apa saja yang boleh bawa bg nafsu kita suka..kita berenti…sia…Camney ? Contohnya…mun org perempuan suka kat warna..berenti di warna yang byk gilak..terberhenti di warna kacak2..alu lupa Tuhan nuh….Lupa apa ya ?

Lupa Tuhan yang mencipta warna tu..kita seronok di warna..urg perempuan lah kmk madah..sbb urg pompuan nafsunya banyak gilak…Pasya nya suka pada corak..berenti di corak lak..nya nangga corak dia berenti di corak..sampai lupa Tuhan Dia…pasya suka pd bentuk..dia berenti/lekat di bentuk lak..madah urg prempan lah..org laki kelak kita madah juak…hehe

Org perempuan nya suka kacak nak..nya nagga apa saja benda kacak pasti nya berenti pd kacak…!

Hakikatnya cam tok lah Tuhan mok pd madah pd ktk org sebenarnya : “Aku nagga ktk sik pernah berenti di mana-mana pun…Aku selalu pandang ktk dan Aku selalu tunggu ktk dtg padaKu..!

Kamu menjeling atau naggalah kepada Aku walaupun sesaat…sesaat bg Tuhan berjuta-juta tahun bagi kita..Tapi kita sik pandang sebab tu Tuhan sebut dalam quran

بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا ( 16 ) وَالآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَى

Mereka lebih senang dan gemar dengan kehidupan dunia dan Akhirat yg tiada sudah tu..

Tuhanlah madah lah dalam bentuk Akhirat.. yang akhirat itu kekal..

Aku (Allah) yang maha kekal ktk sik datang…ktk duk gago dgn Dunia tok..walhal dunia tok Aku (Allah) berik supaya ktk mudah datang dekat Aku…tiba2 sik datang juak ? Sedangkan Allah bagi kita dapat mengecapi nikmat wujud…mengecapi nikmat benda2 yang ada kewujudan..kecapi/rasai/nikmati seharusnya balit ke Tuhan bknnya berenti/melekat pd benda yang kita suka jak..

Oleh kerana kita sik mengetahui..Tuhan hantarlah AKAL untuk menganalisa (TAABUD) dipanggil menganalisa/mengkaji…tapi kita guna Akal kita polah yang lain..kita sik kaji sesuatu dgn akal tok…

Pasya apa sebenarnya kita tok ? Apa ya? Apa ya diri kita tok…yg dtg dari cney ? Ujud camney ? Kenak ujud ? Siapa yg bg ujud ?..dcney asalnya kita dicipta sehingga berbentuk sebegini..apa matlamat…apa tujuan dan sudahnya ke cney kita mok kembali…

Apa yg kita boleh polah kinek tok..kepada siapa kita mok tunjuk…mun baik yg kita polah..siapa yg mok tau..Mun buruk yg kita polah..siapa yang mok tauk..dan apa yg kita dapat setelah diketahui…jarang urg pk..nya pk mok bagi nasi nyaman buh apa?

Sebab tu..salahlah mun ke arah benda kita boleh fikir..ke arah yang mendorang kepada Allah dapat difikir ? Mun ada kelas mengaji join je kan tok Kelas Intensif Al-Quran Kuching

Camney lah kelak Allah xpalu…yang xmalu atas dunia tok kali yang sedia untuk kena palu…

Tuhan malar jak madah “Aku sik jadikan akal kamu melainkan untuk berfikir tentang Aku”…bagaimana Aku (Allah) terhadap kamu..sebelum ada/wujud sesuatu..kita madah sesuatu la ya…paling kecik apa ya?

Contohnya dipanggil DNA (DeoxyriboNucleic Acid)…di dalam inti sel…. sebelum ada DNA…sebelum ada molekul…sblm ada Atom..sblm ada zarrah…Tuhan tgk kita yang paling utama..sblm ada Atom sebelum ada garisan cahaya…sebelum ada getaran bunyi…yg diketahui Allah dalam DIRINYA adalah :

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ

Sesungguhnya Aku ciptakan Insan pada sebaik-baik kejadian..

Semoga anda lebih pintar daripada telefon pintar….jgn lupa Kelas Intensif Al-Quran Kuching menanti dengan penuh rahmatNya..

 

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.